analytics

Microsoft begint creatief marketingbedrijf


Microsoft heeft deze maand in San Francisco een nieuw marketingbedrijf onder de naam Solution Studio 415, dat met grote merken uit de retail en autowereld wil samenwerken. Uiteindelijk moeten ook op andere plekken in de wereld dergelijke studio’s worden geopend.

Rick Chavez general manager of Microsoft's online-services division is overseeing Studio 415.  With the venture, Microsoft is looking  "to inform what we're building with the priorities of our customers, and to give them early access to the kind of innovation that we expect to scale more broadly over time," 

Partners zijn volgens marketingblog ClickZ nog niet genoemd, maar het idee is om samen met grote merken innovatieve marketing te ontwikkelen. De nadruk zal daarbij komen te liggen op technische oplossingen, zoals de Kinect en de Arc Touch Mouse, die nieuwe manieren van interactie met consumenten mogelijk maken.
San Francisco krijgt de primeur omdat het volgens Rick Chavez, general manager van de onlinedivisie van Microsoft, een sterke concentratie aan creativiteit heeft.
De studio wordt gevestigd in het South of Market (SoMa) district, net ten zuiden van het stadscentrum.