Werkplezier omhoog met 41%
De MKB Marktmonitor is een grootschalig onderzoek van TNO en Unique dat dit jaar voor de derde keer wordt uitgevoerd. Voor dit onderzoek worden meer dan 5.000 (MKB) ondernemers in een persoonlijk gesprek gevraagd naar de ontwikkelingen in hun bedrijf. Het afnemen van het onderzoek duurt 30 minuten tot een uur. Na het onderzoek volgt een advies op maat voor iedere deelnemer en eind dit jaar volgt een totaalrapport van alle onderzoeksresultaten.
Unique heeft meer dan 4.000 werkzoekenden gevraagd wat een werkgever aantrekkelijk maakt in deze nieuwe tijden. Hoe willen zij gevonden worden? Hoe belangrijk is Het Nieuwe Werken nu echt? De antwoorden op deze vragen en meer zijn verwerkt in het maatwerkrapport.
Social media verhoogt het werkplezier voor 41 procent van de werknemers. En zes procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn baan. Dit blijkt uit een onderzoek van Unique onder ruim 4.000 respondenten."Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel," zegt Raymond Puts, directeur van Unique. "Hierdoor kan je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie.