Hoewel Het Nieuwe Werken voor medewerkers veel voordelen met zich meebrengt, bezorgt het de ICT-afdeling van een bedrijf juist veel problemen. Het aantal telefoontjes van Europese mobiele werkers naar de helpdesk, is het afgelopen jaar met 32 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Riverbed Technology.
Extra werk
Door het toegenomen gebruik van smartphones en tablets met een internetverbinding, werken medewerkers steeds vaker op andere plaatsen dan kantoor. Dit betekent extra werk voor de ICT-afdeling, die ervoor moet zorgen dat deze mobiele werkers altijd toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk en bestanden. Maar ook de verscheidenheid aan mobiele apparaten leidt tot meer telefoonverkeer naar de helpdesk.
Door het toegenomen gebruik van smartphones en tablets met een internetverbinding, werken medewerkers steeds vaker op andere plaatsen dan kantoor. Dit betekent extra werk voor de ICT-afdeling, die ervoor moet zorgen dat deze mobiele werkers altijd toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk en bestanden. Maar ook de verscheidenheid aan mobiele apparaten leidt tot meer telefoonverkeer naar de helpdesk.
Kinderziekten
Maar liefst 32 procent van de ICT-medewerkers besteedt bijna de helft van zijn tijd (40 procent) aan het ondersteunen van mobiele werkers. Daarom concludeert het onderzoek dat het werken met mobiele apparaten nog last heeft van kinderziekten.
Maar liefst 32 procent van de ICT-medewerkers besteedt bijna de helft van zijn tijd (40 procent) aan het ondersteunen van mobiele werkers. Daarom concludeert het onderzoek dat het werken met mobiele apparaten nog last heeft van kinderziekten.