Deze post is een verzameling van een aantal artikelen van de laatste tijd die zowel over Sociale Media en de bijbehorende experts gaan.
Belang van social media is aangetoond in een aantal artikelen met titels als: "predicting the Future with Social Media".
Social Media gaat niet alleen over een boodschap verzenden maar meer nog luisteren en betrokken zijn.Predicting the Future with Social Media
Toronto, Ontario Canada
August 31-September 03
ISBN: 978-0-7695-4191-4
In recent years, social media has become ubiquitous and important for social networking and content sharing. And yet, the content that is generated from these websites remains largely untapped. In this paper, we demonstrate how social media content can be used to predict real-world outcomes. In particular, we use the chatter from Twitter.com to forecast box-office revenues for movies. We show that a simple model built from the rate at which tweets are created about particular topics can outperform market-based predictors. We further demonstrate how sentiments extracted from Twitter can be utilized to improve the forecasting power of social media.
Kaplan Andreas M., Haenlein Michael, (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons, Vol. 53, Issue 1, p. 59-68
View more documents from studente1000
Bron: Social media experts: vertel niet hoe te zenden, maar help met luisteren - Frankwatching
Door Arjan El Fassed van Tweede Kamerfractie Groen Links
Door Arjan El Fassed van Tweede Kamerfractie Groen Links
Te vaak baseren de experts zich op de wijze waarop gebruikers van sociale media gebruiken om te zenden, zelden of in ieder geval te weinig op wat je kunt waarnemen of lezen uit sociale media. En dat terwijl meer en meer sociale media data kan worden gebruikt om de aandelenkoers, verkiezingsresultaten en sociale en politieke hervormingen te voorspellen.