analytics

Wanneer en waar zoeken we ?

Aardige overzicht over het gebruik van de search toepassing vanaf een smartphone. Wanneer zoeken we?

In het weekend en 's avonds thuis is het gebruik het grootst. Een gebruiker zoekt,volgens dit onderzoek, tijdens het kijken naar de TV en tijdens en het gebruiken van de PC via een smartphone. Het volledige artikel.




Ik herken me in die waarneming. Zelf pak ik ook vaak een mobiel apparaat, mijn  smartphone of  mijn netboek PC,  om even iets op te zoeken tijdens het TV kijken. De zoekvraag heeft meestal te maken met: "waar speelde die acteur..." of het betreft een vraag die meer verdiepingsinformatie geeft over het onderwerp van de TV uitzending.  

Jaren geleden zag ik in de US een product, een soort van microfoon,  die de koppeling maakte tussen de TV en de PC. Tijdens een uitzending werd via het audiokanaal, met een voor mensen niet hoorbare frequentie,  informatie verzonden naar de tv-ontvanger. De microfoon pikte het signaal op, een kleine applicatie op de PC,  decodeerde de informatie en de browser stuurde de gebruiker naar een website die extra informatie presenteerde over het onderwerp op de TV.  
Nu doet de gebruiker het blijkbaar zelf, en  maakt gebruik van de zoektoepassing van de smartphone.