analytics

Social media is voor bedrijven vaak experiment binnen beleid- Profnews

Social media is voor bedrijven vaak experiment binnen beleid- Profnews
NS twittert echter niet te pas en te onpas. Er wordt alleen een bericht geplaatst als het relevant is. NS kiest daarbij voor een reactieve Twitter-houding. Een proactieve houding is ook een mogelijkheid. In dat geval kan een bedrijf fans van een merk samenbrengen om zo te horen hoe ze over het bedrijf, diensten en producten praten en denken.

Gebaseerd op: Marketing Tribune (15-3-2011)  Social media wordt door veel bedrijven gezien als een experiment binnen het bedrijfsbeleid. Het betreft dan wel een experiment waarbij de social media als een echt dialoogplatform wordt gezien. Volgens Gerjan Vasse, projectmanager binnen corporate communication van NS, is bijvoorbeeld Twitter bijvoorbeeld een mogelijkheid om de dienstverlening en reisinformatie te kunnen verbeteren.

NS zette in januari bijvoorbeeld een Twitter-bericht online, waarbij studenten werden opgeroepen om niet en masse met dezelfde trein naar Den Haag te komen voor de demonstratie. De studenten gaven hier gehoor aan. Volgens NS kan er met dit soort berichten een soort `buzz` gecreëerd worden. De NS denkt dat de reiziger ook eerder op een kanaal als Twitter kijkt voor dit soort berichten. Volgens Vasse gaat zo`n 50% van de online activiteiten over het merk NS.