De derde editie van de ranglijst wordt, net als in de tweede editie, aangevoerd door
bol.com. Met een aanwezigheid op alle zes de beoordeelde netwerken met een score van meer dan 60 op een schaal van 100 is bol.com in staat om op structurele wijze social media in te zetten om de connectie aan te gaan met haar doelgroep. Ten opzichte van de tweede editie heeft bol.com een aanzienlijke verbetering gerealiseerd in haar score. Deze stijging in de score is vooral te danken aan een toename in content en interactiviteit.De tweede plaats van de ranglijst wordt ingenomen door
Rabobank. Ook Rabobank heeft ten opzichte van de vorige editie haar score aanzienlijk verbeterd. Nieuw op de derde plaats is
HEMA. Waar vorig jaar nog geen aanwezigheid voor HEMA werd gemeten heeft zij dit jaar een brede aanwezigheid onder de aandacht weten te brengen.

Ranglijsten per netwerk
Voor veel merken is het een strategische keuze gebleken om hun aandacht niet op alle social media te richten, maar gericht te kiezen voor de inzet van één of enkele netwerken. Het is daarom interessant om de inviduele scores per netwerk te onderzoeken.
(Bron: Social Media Monitor)