Innovatie wordt criterium voor bedrijfscontinuïteit
Gebaseerd op: Zuivelzicht (28-4-2011) Innovatie wordt een voorwaarde voor bedrijven om te overleven. Innoveren is pas mogelijk als organisaties zicht hebben op de behoeften en voorkeuren van consumenten. Van de productintroducties faalt 71% doordat consumenten geen toegevoegde waarde zie in het product. Bij 49% zorgt de onjuiste prijsstelling voor een mislukking, zo blijkt uit onderzoek van GMA.
Petra Buijs-Koekoek, consultant van het Anton Jurgens Institute, wijst op de
vijf pijlers van het innovatiemodel:
Petra Buijs-Koekoek, consultant van het Anton Jurgens Institute, wijst op de
vijf pijlers van het innovatiemodel:
- idee,
- uitvoerbaarheid,
- haalbaarheid,
- implementatie en
- introductie.
Jan Spruijt, docent aan de Avans Hogeschool, constateert dat het belangrijker wordt om klanten bij het productieproces te betrekken. Het draait om transparantie, open innovatie en co-creatie.