analytics

Vijf pijlers van het innovatiemodel

Innovatie wordt criterium voor bedrijfscontinuïteit
Gebaseerd op: Zuivelzicht (28-4-2011)  Innovatie wordt een voorwaarde voor bedrijven om te overleven. Innoveren is pas mogelijk als organisaties zicht hebben op de behoeften en voorkeuren van consumenten. Van de productintroducties faalt 71% doordat consumenten geen toegevoegde waarde zie in het product. Bij 49% zorgt de onjuiste prijsstelling voor een mislukking, zo blijkt uit onderzoek van GMA.

Petra Buijs-Koekoek, consultant van het Anton Jurgens Institute, wijst op de

vijf pijlers van het innovatiemodel: 
  1. idee, 
  2. uitvoerbaarheid, 
  3. haalbaarheid, 
  4. implementatie en 
  5. introductie.  
 Buijs-Koekoek was een van de sprekers tijdens het symposium van NVVL. Erik Torringa, growth initiatives manager bij FrieslandCampina Domo, vertelde een verhaal over de ontwikkeling van Vivinal GOS. Dat is een prebiotisch ingrediënt waarmee de groei van goede micro-organismen in de menselijke darm gestimuleerd wordt. Daardoor versterken de weerstand, de opname van calcium en wordt het verzadigingsgevoel hoger.

Jan Spruijt, docent aan de Avans Hogeschool, constateert dat het belangrijker wordt om klanten bij het productieproces te betrekken. Het draait om transparantie, open innovatie en co-creatie.
 
Profnews