De firma comScore, toonaangevend in het meten van de digitale wereld, publiceerde gisteren in Londen de resultaten van een onderzoek naar betrokkenheid(engagement) van de gebruikers en de best bezochte websites in Europa in maart 2011.
In maart 2011,zijn 363,7 miljoen unieke personen online geweest, met gemiddeld 26 uur per persoon.
Duitsland heeft het grootste aantal internetgebruikers (leeftijd 15+) van alle landen met 49,7 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door Rusland met 47,4 miljoen bezoekers en Frankrijk met 42,3 miljoen bezoekers. Bezoekers uit Nederland toonden het hoogste engagement, zij waren gemiddeld 34,4 uur online in maart – 33 procent langer dan het Europese gemiddelde – gevolgd door bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk die gemiddeld 33,0 uur online waren. Bezoekers uit Nederland bezochten gemiddeld 3.515 pagina’s per persoon, 31 procent meer dan het Europese gemiddelde.
Nederlanders gemiddeld het langst online
Nederlandse internetters waren in maart gemiddeld 34,4 uur online, dat is 33 procent langer dan het Europese gemiddelde. Zij bezochten verder 3515 pagina's per persoon, 31 procent meer dan het gemiddelde, zo blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau comScore.
Nederlanders waren in maart 2011 gemiddeld het langst online van alle Europeanen. Ook bezocht de gemiddelde Nederlander van alle Europeanen de meeste webpagina’s.
Nederlandse internetters waren in maart 2011 gemiddeld 34,4 uur online. Dat is ongeveer 33 procent meer dan het Europese gemiddelde van 26 uur. Nederlanders zijn van alle Europeanen dan ook veruit het meest online. Dat blijkt uit cijfers van internetvorser comScore. Op de Tweede plaats volgen inwoners van het Verenigd Koninkrijk met gemiddeld 33 uur in de maand maart.