Essent had de afgelopen jaren te maken met elementaire vragen als wel of niet fuseren, wel of niet splitsen en wel of geen overname. Wilgenkamp typeert deze periode, waarin de reorganisaties elkaar opvolgden, als een rollercoaster.
De ontwikkelingen hebben opvallend genoeg een positief effect gehad. Zo scoort het bedrijf op alle traditionele HR-gerelateerde kpi's hoog. Ook scoort het bedrijf goed als het gaat om hard gemeten cijfers bij herhaalde onderzoeken naar de mening van medewerkers over het bedrijf. En ook volgens bijvoorbeeld lijstjes van meest begeerde werkgevers, waar Essent steevast in de top staat.
Wendbaarder
Volgens Wilgenkamp is er echter nog een wereld te winnen. De manier waarop mensen willen werken is aan het veranderen en dus moet het HR-beleid zich aanpassen.
Wilgenkamp: 'We moeten veel beter voorbereid zijn op toekomstige ontwikkelingen in de energiemarkt. De wereld verandert razendsnel. Onze organisatie moet wendbaarder worden om die veranderingen bij te kunnen benen. Want overleven gaat volgens Darwin niet zozeer om de sterkste, maar om degene die zich het best kan aanpassen aan de omstandigheden.'
Flexibele kern
Volgens Wilgenkamp heeft een wendbare organisatie een bepaalde opbouw van het personeelsbestand nodig. Bij deze opbouw hoort een flexibele kern van eigen personeel. Flexibel, omdat zij zich gedragen als een zzp'er in loondienst.
Wilgenkamp: 'Deze kern bestaat uit medewerkers die zichzelf bij de les houden zoals een zelfstandige ondernemer dat ook moet doen, medewerkers die zichzelf kunnen aansturen, zoals een zelfstandige ondernemer dat ook moet kunnen, medewerkers die in staat zijn te pieken als het nodig is en gas terug te nemen als het kan.'
Maar daar horen volgens hem ook leidinggevenden bij die duidelijk zijn in wat bereikt moet worden, maar zich minder bemoeien met het hoe en het waar dat moet worden gedaan. 'Dit soort mensen hebben we gelukkig nu al in dienst, maar straks zal het bedrijf als geheel dit moeten uitstralen.'
Ander Personeel
Naast deze flexibele kern van eigen personeel kent Essent ook de vaste schil van zogenoemd Ander Personeel (AP). Wilgenkamp: 'Ik ben blij dat we veel zogenoemde AP'ers hadden in de periode dat we de achtbaan reden', zegt hij. Ander Personeel betekent dat.
Het gaat daarbij vooral om uitzendkrachten, maar ook om gedetacheerde interimmers en zzp'ers. Ongeveer 1200 van de in totaal 5700 medewerkers in Nederland en België is nu nog AP'er bij Essent. Deze verhouding lag ooit hoger.
Snel afstoten van bedrijfsonderdelen en saneren binnen overgebleven businessunits was een stuk eenvoudiger met zo'n flexibele schil van destijds ongeveer 30 procent van het totale personeelsbestand. Dus was Wilgenkamp blij dat het zo was ingericht.
Kennisborging
'Maar nu komen we daar niet meer mee weg', aldus Wilgenkamp. 'De inzet van AP'ers betekent niet alleen hogere kosten, maar de hogere omloopsnelheid van dit tijdelijke personeel maakt bijvoorbeeld ook kennisborging lastig en werkt niet altijd positief voor de sociale cohesie in het bedrijf. Elke businessunit binnen Essent heeft de opdracht gekregen om exact aan te geven welk percentage flexibele schil men nodig denkt te hebben. Voor Finance ligt dat naar verwachting anders dan bijvoorbeeld voor IT.'
Jongere generaties
Werken met het gevoel van een zzp'er in loondienst heeft meerdere kanten. 'De jongere generaties op de arbeidsmarkt gaan voor "one size fits me". Wij bieden bijvoorbeeld onze medewerkers de keus om hun arbeidsvoorwaarden zelf te kiezen in onze benefitshop. Vijftig procent drukt op de knop 'geen belangstelling'. Zij willen liever de zaak houden zoals het is.'
Volgens Wilgenkamp is dat 'oké', in ieder geval voorlopig. 'Dat de andere helft zichzelf wil aansturen in de eigen arbeidsvoorwaarden en kiest voor vrije tijd in plaats van geld, voor een levensloopregeling, een sabbatical, een andere leaseauto of wat dan ook, is op dit moment genoeg.'
Bring your own device
De andere manier van werken die Wilgenkamp voorstaat, geldt overigens beslist niet alleen de nieuwe generaties op de arbeidsmarkt, zoals vaak wordt gedacht. 'Natuurlijk, onze visie op een wendbare organisatie heeft alles met de komst van jonge mensen te maken, mensen die bijvoorbeeld werk en privé anders invullen. Mensen die gewend zijn om met hun eigen gadgets door het leven te gaan en die mee willen nemen naar het werk. Daarom streven we naar het uitgangspunt "bring your own device".'
Maar dit anders werken is volgens Wilgenkamp echt niet voorbehouden aan jonge mensen. 'Veel medewerkers van laten we zeggen 40 of 50 jaar oud willen dit ook graag. Alleen, ze wisten het zelf nog niet. Het is net als met mensen die nog nooit een tuin hebben gehad. Als je hen vraagt of ze ook zo van tuinieren houden, hoeft het niet zo nodig. Maar als je ze in een tuin zet, vinden de meesten het hartstikke leuk en voor je het weet, willen ze niet anders meer.'
In het volledige artikel in de GIDS voor Personeelsmanagement wordt uitgebreid ingegaan op de periode die eraan voorafging. Ook vertelt Wilgenkamp over het creëren van een pool van echte zzp'ers die zich in 'orbit' om de organisatie bevindt.
analytics
All-IN-1
Ik kwam via een tweet achter een (voor mij) nieuw bedrijf. New Day at Work, dat zich begeeft op het snijvlak van HNW en Cloud (mijn interpretatie) .
Leuk om de kreet All-in-One te lezen. Een plaats waar je al je applicaties kan zien, gebruiken en efficiënt samen kan werken met collega's en relaties.
Lezers van deze blog weten dat ik mijn IT carrière gestart ben bij
Digital Equipment Corporation in Nederland. Jaren heb ik als gebruiker de ALL-IN-1 diensten gebruikt. Ik kon op verschillende lokaties van het bedrijf, inclusief thuis, werken. Geen grafische interface wel maximale integratie. Integratie binnen het systeem en later ook met lokale werkstations (DECmate) en nog later ook met desktop PC's (VAXmate) en draagbare werkstations. De All-IN-1 diensten werden beschikbaar gesteld door een aantal gekoppelde computersystemen, een soort private cloud , geen mainframe systeem maar een aantal minicomputers.
All-in-1 |
Een systeem met alle functionaliteit die ik als kenniswerker nodig had. Toegang tot centraal opgestelde kennis via een VTX-services en social media was toen VAX Notes of DEC Notes.
DEC Notes was een electronic conferencing programma voor online meetings en online conferences meer in een Twitter style. Niet met live video of voice maar meer persistent group chat style .
ALL-IN-1/NEDERLANDS Office Server Options for OpenVMS
Alpha and OpenVMS VAX V3.2 Juli 1996
ALL-IN-1[TM] Office Server Options for OpenVMS[TM] Alpha and OpenVMS VAX[TM] V3.2 biedt nieuwe mogelijkheden voor bestaande ALL-IN-1 gebruikers en tevens aantrekkelijke vooruitzichten voor nieuwe ALL-IN-1 klanten. De nieuwe functies zijn: o Toegang tot de ALL-IN-1 archiefkast vanuit het World Wide Web via de nieuwe ALL-IN-1 Web Interface waarmee een lokale Internet-server wordt geïnstalleerd o Directe verbinding met het op Alpha-gebaseerde MAILbus 400[TM] en Digital X.500[TM] als een alternatief voor elektronische post via de op VAX-gebaseerde Message Router o Directe ondersteuning voor Innosoft's op Alpha gebaseerde PMDF[R] smtp/MIME backbone zonder dat Message Router nodig is o Integratie van WordPerfect[R] V5.1++ Alpha en VAX
Er is een DEC timeline beschikbaar, grappig genoeg mogelijk gemaakt door mijn vorige werkgever, Microsoft. Een aantal medewerkers van DEC zijn vroeger of later in hun cariere bij Microsoft gaan werken.
Digital Equipment Corp., Maynard, Mass., has enhanced its TeamLinks workgroup computing and All-in-1 integrated office systems products.
Included are an All-in-1 TeamLinks Connection package that enables TeamLinks for Windows clients to use the All-in-1 system as their mail server; Version 2.0 of TeamLinks Mail for Windows, providing Microsoft Windows users with the option of using the All-in-1 IOS Server as their mail server, priced at $49 per user; Version 2.0 of TeamLinks Routing for Windows, workflow software priced at $160 per user; TeamLinks Office for Windows, which combines the TeamLinks Mail for Windows, Routing for Windows and Conferencing for Windows modules, starting at $270 per user; TeamLinks Office for Windows with Microsoft Applications, an integrated package priced from $680; TeamLinks Mail for Macintosh, delivering X.400-compliant mail to Macintosh users, with prices starting at $49 per user; and TeamLinks Routing for Macintosh, priced from $80 per user.
Digital's ALL-IN-1
Company-Wide Efficiency
Posted: June 20, 2011 | Author: Frank Hartog | New Day at Work | Filed under: Uncategorized | Leave a comment »4 Votes
De afgelopen jaren zijn wij bewust maar vooral onbewust bezig geweest met een zoektocht naar persoonlijk efficiency. Het startpunt van deze zoektocht was dagelijkse frustratie van inefficiënt werken. Gefrustreerd omdat elke afdeling weer een ander software product hanteerde. Over deze zoektocht zijn al meerdere columns geschreven met meerdere bevindingen. Met als belangrijkste: Efficiënt werken heeft niet alleen te maken met het juiste software product, het heeft ook te maken met de juiste mentaliteit, zowel persoonlijk als binnen het gehele bedrijf.
De afgelopen maanden hebben wij een verandering ondergaan. De zoektocht die ooit begon met het zoeken naar het juiste software product is uiteindelijk uitgemond in een zoektocht naar de ultieme combinatie van het juiste software product en mentaliteit. De ultieme combinatie hebben wij helaas niet gevonden. In plaats van af te wachten hebben wij ervoor gekozen om niet langer te wachten, maar onze ervaring te gebruiken om de manier van werken zelf te veranderen. Deze missie hebben wij de naam gegeven: Company-Wide Efficiency. Wat simpelweg betekent: elke werknemer moet zo efficiënt mogelijk kunnen werken zodat het maximale uit organisaties gehaald kan worden. De missie Company-Wide Efficiency bestaat uit twee onderdelen: mentaliteit en het juiste software product
De juiste Mentaliteit
New Day at Work gelooft in mensen die proactief zijn: daadkrachtig, initiatief tonen en verantwoordelijkheid nemen. Mensen die belangrijke werkzaamheden eerst doen. Die werkzaamheden beginnen met het einde in gedachte: wat moet het eindresultaat zijn. Te allen tijde denken in termen van win/win. Mensen die synergetisch werken: eerst proberen te begrijpen en dan pas begrepen willen worden.Mensen die niet vasthouden aan het verleden, maar zichzelf en de bedrijfsvoering willen verbeteren.
De juiste Software
Zoals eerder gezegd is er meer nodig dan de juiste mentaliteit om Company-Wide Efficiency te creëren. Wanneer iemand beschikt over de juiste mentaliteit moet hij ondersteund worden met het juiste softwareproduct. New Day at Work is een all-in-one software product voor bedrijven, dat het mogelijk maakt om medewerkers efficiënt te laten werken. Samenwerken als één team en denken in win/win vereist goede communicatie. Communicatie over klanten, documenten, projecten en andere bedrijf kritische informatie. Wij geloven in het grote geheel (synergetisch werken) en niet dat elk gesprek op zich staat. Wij zorgen er daarom voor dat iedere collega inzicht heeft in communicatiestromen. Naast communicatie kan iedere proactieve medewerker in zijn eigen werkplek andere zaken bijhouden. Dagelijkse activiteiten, prioriteiten, documenten, klanten en meer. Al deze informatie is centraal opgeslagen binnen New Day at Work. Het is niet langer nodig om verschillende software voor klantgegevens, communicatie en documenten te gebruiken. All-in-one zoals het zou moeten zijn.
New Day at Work is een online product. Het all-in-one software product is voor iedere medewerker op elk moment van de dag toegankelijk vanaf elke computer, waar dan ook ter wereld, via een persoonlijke login. Deze manier van werken heeft de term cloud computing gekregen. Wij zorgen voor de infrastructuur en het enige wat een medewerker nodig heeft is een computer met een internetverbinding. Dit betekent dat er geen lokale bedrijfs software aanwezig is dat onderhoud en updates nodig vereist.
Dit is voor ons het resultaat van een jarenlange zoektocht naar efficiënt werken. Wij zijn hiermee een weg ingeslagen waarin wij geloven om uiteindelijk Company-Wide Efficiency voor ieder bedrijf te realiseren. De eerste versie van New Day at Work ondersteund de essentiële processen in uw bedrijf: relatiebeheer, documentenbeheer en communicatie. Uiteindelijk is dat nog maar het begin.
Samen met u willen wij New Day at Work constant verbeteren en uitbreidden op basis van input vanuit de community. Wij geven u de mogelijkheid om ons product te verbeteren door ideeën uit te wisselen in onze community over het product en efficiënt werken. Meedenken, kan beteken daadwerkelijk New Day at Work gebruiken om ook efficiënter te werken en/of ideeën delen over efficiënt werken.
Laat uw reactie hieronder achter of via de volgende media om als team te gaan voor meer efficiëntie:
Twitter: www.twitter.com/newdayatwork
Blog: www.newdayatwork.wordpress.com
E-mail: contact@newdayatwork.com
Met vriendelijke groet,Frank HartogCompany-Wide Efficiency
10 Dingen die je nooit moet doen tijdens een presentatie
MT Management team |
2. Meteen gaan praten
3. Beginnen met een vraag
4. Over de hoofden kijken
5. In de ogen kijken
6. Je hoofd stilhouden
7. De zinnen hoog eindigen
8. Vragen individueel beantwoorden
9. De PowerPoint herhalen
10. Overal een antwoord op willen geven
Netherlands on 9 postion in GII 2011 edition of INSEAD, 1 place down
Download Full Report here.
The top ten countries in the overall 2009-2010 GII ranking include:
1. Iceland
2. Sweden
3. Hong Kong, China
4. Switzerland
5. Denmark
6. Finland
7. Singapore
8. Netherlands
9. New Zealand
10. Norway
INSEAD GII2011 Press Statement
INSEAD GII2010 Press Statement
To play with the data your self, the Data Analysis tab is of great use.Zeven eurobruggen voor Spijkenisse
Twee van de zeven ‘eurobruggen’ in Spijkenisse zijn klaar. Grafisch ontwerper Robin Stam maakte het ontwerp en liet zich inspireren door de bruggen die terug te vinden zijn op de eurobiljetten.
De eurobruggen komen te liggen in de nieuwe wijk ‘Het Land’. Rondom deze wijk komt een singel die onder de bruggen door zal stromen. De bruggen zorgen dat de woningen die binnen de singel liggen bereikbaar zijn.
Stam zegt over zijn ontwerp: “De bruggen op de biljetten zijn bedoeld als symbool van de nauwe samenwerking en communicatie tussen de Europese landen onderling en met de rest van de wereld. Maar die bruggen bestaan niet echt, ze zijn fictief. Het leek me leuk als je die toch zou kunnen maken.”
In het oorspronkelijke idee van de gemeente waren zeven ‘gewone’ bruggen gepland. Die worden nu vervangen door de eurobruggen die volgens de gemeente niet meer zullen gaan kosten. “De basis is gegoten cement, het is meer een visueel verschil”, aldus een gemeentewoordvoerder.
De vijf overige bruggen worden gebouwd zodra de nieuwe wijk volgens de gemeente voldoende is gegroeid.
architectenweb.nl
De eurobruggen komen te liggen in de nieuwe wijk ‘Het Land’. Rondom deze wijk komt een singel die onder de bruggen door zal stromen. De bruggen zorgen dat de woningen die binnen de singel liggen bereikbaar zijn.
Stam zegt over zijn ontwerp: “De bruggen op de biljetten zijn bedoeld als symbool van de nauwe samenwerking en communicatie tussen de Europese landen onderling en met de rest van de wereld. Maar die bruggen bestaan niet echt, ze zijn fictief. Het leek me leuk als je die toch zou kunnen maken.”
In het oorspronkelijke idee van de gemeente waren zeven ‘gewone’ bruggen gepland. Die worden nu vervangen door de eurobruggen die volgens de gemeente niet meer zullen gaan kosten. “De basis is gegoten cement, het is meer een visueel verschil”, aldus een gemeentewoordvoerder.
De vijf overige bruggen worden gebouwd zodra de nieuwe wijk volgens de gemeente voldoende is gegroeid.
architectenweb.nl
NAi-museum heropend voor het publiek
Het nieuwe NAi-museum is gisteren officieel geopend na een verbouwing van een jaar.
De architect van de verbouwing, Jo Coenen, heeft de entree van het gebouw uitgebreid en nieuwe expositieruimtes toegevoegd.
De entree is in de verbouwing van de eerste verdieping naar de begane grond verhuisd. Bezoekers kunnen nu de ingang bereiken via een breed houten terras. In de nieuwe entreehal heeft de boekwinkel een prominente plaats gekregen waar onder andere monografieën van architecten te vinden zijn. Het ontwerp voor deze winkel is van Geert Coenen .architectenweb.nl
De architect van de verbouwing, Jo Coenen, heeft de entree van het gebouw uitgebreid en nieuwe expositieruimtes toegevoegd.
De entree is in de verbouwing van de eerste verdieping naar de begane grond verhuisd. Bezoekers kunnen nu de ingang bereiken via een breed houten terras. In de nieuwe entreehal heeft de boekwinkel een prominente plaats gekregen waar onder andere monografieën van architecten te vinden zijn. Het ontwerp voor deze winkel is van Geert Coenen .architectenweb.nl
Oud-directeur Superunie komt met versformule - Formule - Formule - RetailNews
Was de naam van deze nieuwe formule niet gewoon de markt?
RetailNews
Frans Fredrix introduceert een nieuwe versformule, het Verswarenhuys. Hij verwacht dat het supermarktconcept, met de bakker, slager, toko, chocolaterie, ijsbar en kaasmaker onder één dak, per jaar zo’n zes vestigingen kan openen.
“Ik geloof in de combinatie”, zegt Fredrix in Het Financieele Dagblad (FD). “Meer formules onder een dak is beter te exploiteren, omdat de kosten lager zijn. We hebben een kassa en een manager. En de mensen vinden het leuk, zij willen een beetje struinen.”
Het FD vergelijkt het concept met Landmarkt, ‘maar daar verkopen ze ook dat potje Calvé Pindakaas dat is bij ons echt verboden’, countert Fredrix. En versformule Marqt zit volgens hem ‘te veel op duur, op delicatesse en duurzaam’. “Bij ons zijn de producten goedkoper”, aldus Fredrix.
Hoewel de eerste winkel van het Verswarenhuys nog moet openen heeft een nationale supermarktketen al interesse getoond in de formule, meldt het FD. “We gaan eerst open, dan willen we in een paar maanden laten zien dat deze formule werkt. Daarna mag een andere partij het overnemen”, zegt Fredrix. “Ik ben met mijn zestig jaar te oud om het zelf te doen, maar er kunnen volgens mij vijf tot zes vestigingen per jaar open.”
Het Verswarenhuys-concept telt met zo’n 550 vierkante meter winkelvloer de helft van een doorsnee supermarkt. Ook kleine ondernemers kunnen daarom makkelijk overstappen op de nieuwe formule, meent Fredrix.
RetailNews
Frans Fredrix introduceert een nieuwe versformule, het Verswarenhuys. Hij verwacht dat het supermarktconcept, met de bakker, slager, toko, chocolaterie, ijsbar en kaasmaker onder één dak, per jaar zo’n zes vestigingen kan openen.
“Ik geloof in de combinatie”, zegt Fredrix in Het Financieele Dagblad (FD). “Meer formules onder een dak is beter te exploiteren, omdat de kosten lager zijn. We hebben een kassa en een manager. En de mensen vinden het leuk, zij willen een beetje struinen.”
Het FD vergelijkt het concept met Landmarkt, ‘maar daar verkopen ze ook dat potje Calvé Pindakaas dat is bij ons echt verboden’, countert Fredrix. En versformule Marqt zit volgens hem ‘te veel op duur, op delicatesse en duurzaam’. “Bij ons zijn de producten goedkoper”, aldus Fredrix.
Hoewel de eerste winkel van het Verswarenhuys nog moet openen heeft een nationale supermarktketen al interesse getoond in de formule, meldt het FD. “We gaan eerst open, dan willen we in een paar maanden laten zien dat deze formule werkt. Daarna mag een andere partij het overnemen”, zegt Fredrix. “Ik ben met mijn zestig jaar te oud om het zelf te doen, maar er kunnen volgens mij vijf tot zes vestigingen per jaar open.”
Het Verswarenhuys-concept telt met zo’n 550 vierkante meter winkelvloer de helft van een doorsnee supermarkt. Ook kleine ondernemers kunnen daarom makkelijk overstappen op de nieuwe formule, meent Fredrix.
‘La Liberte’ in Groningen officieel geopend
In Groningen is gisteren is het bedrijf- en appartementencomplex ‘La Liberte’ van de Franse architect Dominique Perrault officieel geopend. Het complex omvat twee woontorens van tachtig en veertig meter hoog die gebouwd zijn op een glazen platform. De hoogste woontoren bestaat uit twee bouwmassa’s die van elkaar zijn geschoven. De toren is door middel van een loopbrug verbonden met de kleinere woontoren. Beide torens hebben ruimte voor 120 driekamerappartementen.
architectenweb.nl
architectenweb.nl
Foto: Jim Ernst |
Ogilvy on 3 Digital marketing trends, The future of digital marketing lies in cross platform strategies
©VitruviusMedia |
As one of the world’s leading digital and direct media agency, the group made a number of key predictions that pointed towards global trends which are, and have been emerging in the South African market. The talks outlined the projected global market spend for online advertising for 2014, predicted as US$96.8-billion, as well the specific trends related to this.
“Locally, we’ve seen a 30 percent year-on-year increase historically and this is expected to continue. This is a reflection of the increased interest from South African companies in digital marketing, something that has grown significantly over the past four years,” says Scholtz who, for this reason, emphasised the importance of the Neo group’s information sharing policies — a practice which is integral to its worldwide success.
The following digital marketing trends were predicted:
“Locally, we’ve seen a 30 percent year-on-year increase historically and this is expected to continue. This is a reflection of the increased interest from South African companies in digital marketing, something that has grown significantly over the past four years,” says Scholtz who, for this reason, emphasised the importance of the Neo group’s information sharing policies — a practice which is integral to its worldwide success.
The following digital marketing trends were predicted:
- The mobile evolution: Despite the penetration of mobile phones into the South Africa market and the increasing use of smartphones, the impact of empowering billions of people with real-time connected devices is in its infancy in the country. On the horizon for 2011 and beyond is the rapid enterprise adoption of tablets for productivity — this is evident in the number of different manufacturers producing tablets and speaks to the adoption of an “always on” consumer mentality. The convergence of social, local and mobile digital channels — the South African market will continue to feel an increased push for the use and adoption of applications such as Foursquare as fostered by campaign rewards programmes and the increased use of near field communication(NFC) which allows for simplified transactions, data exchange, and connections with a touch. In addition to this is the increasing use of digital video in the mobile context. The medium has the power to spread campaign elements virally and will command more attention in digital strategies.
- Rise of the digital analyst: With the push toward the use of more content on multiple channels, it is predicted that employers will be pressed to turn to digital analysts who source, monitor and interpret analytics to ensure the optimum use of mediums for each campaign. This is something that is not yet been seen as a recognised position in local media agencies.
- Integration: a deeper conversation: While there is much talk about integration throughout agencies and from offline to online, the philosophy needs a deeper focus within digital. Current and future digital strategies can no longer rest on the performance of an individual digital channel such as web, mobile, search or social but rather, best performance lies in the use of inter-relationships between these channels with a strong search strategy at the core of every digital campaign.
Article printed from memeburn: http://memeburn.com
The future of digital marketing lies in cross platform strategies
Neo@Ogilvy [1], Posted By Staff Reporter On June 30, 2011 @ 12:10 am
HR-directeur Essent: flexibele kern, vaste schil | GIDS Online
HR-directeur Essent: flexibele kern, vaste schil | GIDS Online
HR-directeur Essent: flexibele kern, vaste schil
Door: Jan Kloeze
HR-directeur Ruud Wilgenkamp van energiebedrijf Essent zet het personeelsbeleid op zijn kop. In het streven naar een wendbare organisatie kiest hij voor een flexibele kern en een vaste schil. Hij vertelt waarom in een interview met hoofdredacteur Jan Kloeze van de GIDS.
Postling
Erg handig gereedschap. Ik gebruik Postling nu een aantal dagen en ontdek nog steeds nieuwe functionaliteit.
Boekhandels gefrustreerd na bekendmaking JK Rowling
Britse boekhandels als Waterstone's en WH Smith hebben teleurgesteld gereageerd op de beslissing van J.K. Rowling om de ebooks van Harry Potter exclusief via Pottermore te gaan verkopen. Rowling maakte gisteren bekend vanaf oktober de Harry Potter-ebooks in diverse talen direct vanaf haar nieuwe website aan te bieden, waarmee ze fysieke boekhandels en internetboekhandels omzeilt.
Britse boekhandels als Waterstone's en WH Smith hebben teleurgesteld gereageerd op de beslissing van J.K. Rowling om de ebooks van Harry Potter exclusief via Pottermore te gaan verkopen. Rowling maakte gisteren bekend vanaf oktober de Harry Potter-ebooks in diverse talen direct vanaf haar nieuwe website aan te bieden, waarmee ze fysieke boekhandels en internetboekhandels omzeilt.
Abonneren op:
Posts (Atom)